Veelgestelde vragen


Niet-klanten kunnen hier antwoorden vinden op hun vragen, in verband met het afleveren van e-mail aan Belgacom klanten; zowel als Belgacom klanten die mogelijk vragen hebben in verband met onze relay diensten.



Veelgestelde vragen voor verzenders


V: Beheert Belgacom een "whitelist" waar ik kan worden aan toegevoegd?
A: Neen. Een "whitelist" wordt beschouwd als een vrije toegang, wat e-mails van specifieke verzenders toelaat om alle mail filters en voorzorgsmaatregelen te omzeilen.

V: Wat is de maximum toegelaten grootte van een e-mail??
A: De maximum grootte van een e-mail, die Belgacom zal aanvaarden van of naar het Internet, is 16MB. Dit bevat alle e-mail headers, body, en mogelijke bijlagen. Dit is een vaste waarde, die niet (individueel) kan worden gewijzigd.

V: Waarom wordt mijn SMTP connectie verbroken, met een 5xx permanente fout?
A: Hieronder kan u de mogelijke tijdelijke foutmeldingen vinden, en de voorzorgen die u kan nemen om die te voorkomen.

  • 5xx Under investigation for spam abuse

V: Waarom wordt mijn SMTP connectie verbroken, met een 4xx tijdelijke fout?
A: Hieronder kan u de mogelijke tijdelijke foutmeldingen vinden, en de voorzorgen die u kan nemen om die te voorkomen.

  • 421 Too many connections from your host

  • 457 Too many invalid recipients

  • 458 Too many recipients (RL)

  • 459 Too many recipients (RL)



Veelgestelde vragen voor gebruikers


V: Hoeveel connecties mag ik openen naar de Belgacom Belgacom ISP relay dienst?
A: Het maximum aantal simultane connecties, is 3 per breedband connectie.

V: Zijn er beperkingen in aantal e-mails die ik mag sturen van mijn PC?
A: Ja- indien u niet bent geauthenticeerd op de relay dienst, kan u slechts 720 mails per uur sturen. Indien u meer mails wenst uit te sturen, dient u authenticatie aan te zetten op uw uitgaande relay configuratie.

V: Hoe kan ik berichten sturen over een beveiligd kanaal?
Uw mail programma, dient als volgt geconfigureerd te worden::
   relay server: relay.skynet.be (poort 587, TLS vereist)
   gebruikersnaam: UWLOGIN@skynet.be

V: Kan ik de Belgacom ISP relay dienst gebruiken van buiten het Belgacom netwerk (roaming)?
A: Ja, dat is mogelijk door middel van SMTP client authenticatie, met TLS (encryptie). Zie hierboven voor meer details

Veelgestelde vragen over poort 25


V: Waarom kan ik geen SMTP dienst gebruiken buiten het Belgacom netwerk?
A: Hoogstwaarschijnlijk heeft u een dynamisch IP adres gekregen op uw connectie. Dat betekent dat u beschikt over een DSL produkt dat bestemd is voor een niet-professionele consument. Op deze abonnementen is het niet toegelaten, om een mail relay dienst te gebruiken buiten het Belgacom netwerk, om onze klanten te beschermen tegen misbruik.
Belgacom
Belgacom